3 tips til et sundere efterår

Når vejret ændrer sig til den koldere side, vinden blæser og dagene bliver kortere og kortere, så kan de sunde vaner godt blive glemt. For vi befinder os midt i en årstid, som for mange gør at de måske dyrker mindre motion og spiser anderledes. For efteråret og vinteren er jo lig med hyggetid derhjemme, og ofte uden at lave alt for meget. Selvom, man måske ikke får den daglige motion udenfor, så er det dog stadig vigtigt at holde fast i de sunde vaner. Blot med nogle alternativer eventuelt. Læs med her.

Få dine daglige skridt

Det er måske ikke en times gåtur på stranden, som er det store hit for alle mennesker på denne tid på året. Men man bør stadig sørge for at få noget frisk luft, også selvom turen måske ikke er så lang. De daglige skridt, kan du jo stadig få i eksempelvis et træningscenter. Du kunne måske også overveje om et løbebånd var relevant derhjemme.

Hold hjernen i gang

Sundhed handler selvfølgelig også om, hvordan man har det rent mentalt. Og mindre sollys, kortere dage og måske færre arrangementer at se frem til, kan også påvirke. Derfor er det en god idé at have nogle projekter at gå i gang med. Dette kunne for eksempel være at lære noget nyt. Måske du har lidt interesse i investeringer, såsom kryptovaluta? Det kunne du jo sætte dig mere ind i, hvis du har lyst. Du kan blandt andet se kurser via dette link – https://aktieskole.com/kryptovaluta-kurser/. Du kunne også kaste dig ud i et DIY-projekt af en eller anden art.

Du er hvad du spiser

Husk også at prioritere den sunde kost. Det er fristende at finde slik og chips frem når man ligger på sofaen, men måske man også skulle have fokus på at finde en balance. Husk at spise masser af grøntsager blandt andet. Årstiden er rig på sæsonens frugt og grønt, hvilket måske kan give anledning til at prøve nogle nye retter. Med en del mere tid indendørs, kan du jo begynde at eksperimentere med nye opskrifter i køkkenet.

Et sundt liv og et sundt hjem

Sundhed er et emne som er i høj kurs i medierne og i vores daglige samtaler lige for tiden. Sundhed er for mange forbundet med træning og en masse fitness, men det behøver ikke nødvendigvis være tilfældet. Sundhed kan dække over meget mere end bare fitness, og derfor er det også vigtigt at snakke om hvordan man har et sundt liv og et sundt hjem.  

I USA er næsten halvdelen af befolkningen betegnet overvægtige. I Danmark ser tallene heldigvis en del bedre ud, men antallet af overvægtige danskere stiger også ligesom de gør i resten af de vestlige lande. Årsagen bliver ofte forklaret med den livsstil vi lever, og det høje forbrug vi har nu til dags. I kølvandet af dette er sundhed et emne som vi er begyndt at snakke rigtig meget om, men har du tænkt over om dit hjem også er sundt? 

Et sundt hjem, hvad er dog det? 

Har du overvejet om dit hjem er ligeså sund som den livsstil du gerne vil have? Et sundt hjem lyder måske fjollet, men man kan måske sige at et sundt hjem også er et grønnere og mere miljøvenligt hjem. Måske det er tid til at skifte nogle elektroniske enheder ud med nogle bedre løsninger. klik her og find gode patroner til din printer. 

Måske er det også en god idé at kigge på din boligs miljø og forbrug. Mange steder i ens hjem kan man optimere således at det kan blive mere ‘sundt’.  

Sunde og flotte krøller

Det er ikke alle, der er lige så heldige at være født med store og flotte naturlige krøller. Heldigvis er der en måde hvorpå, man selv kan skabe nogle flotte krøller i håret. Ved hjælp af et såkaldt krøllejern kan man hurtigt selv ordne håret. Der findes mange forskellige mærker på markedet. Et af de meget populære krøllejern er fra GHD.  

Med et ghd krøllejern går man aldrig helt galt i byen. Her kan man få lige det krøllejern, man længe har gået og drømt om. Så kan man få de perfekte krøller både til hverdag og fest. Det kræver lidt mere øvelse end blot at flade håret. Men der findes heldigvis mange gode tips og tricks til, hvordan man bedst får de flotte krøller frem.  

Mange forskellige modeller 

Ligesom med de fleste andre produkter på markedet, findes der mange forskellige typer krøllejern. Alt efter hvordan krøllerne skal se ud, kan man vælge et krøllejern, der kan lige netop det. Vil man gerne have store og bløde krøller, bør man vælge et bred krøllejern. Det vil sige, at diameteren skal være stor.  

Er man mere til små og vilde krøller, skal man derimod vælge et krøllejern med mindre diameter. Faktisk kan man endda få et multikrøllejern. Med sådan et kan man veksle mellem stor og lille omkreds på krøllejernet. Det gøres ved, at man blot skifter selve hovedet på krøllejernet ud. Så kan man nemt variere sine krøllers udseende.  

Sundt og krøllet hår 

De fleste der benytter sig af varmeprodukter i håret, ved at det kan slide på håret. Det er trods alt meget høje temperaturer, man påfører håret. Derfor kan det være en god ide at tage noget varmebeskyttende spray i håret, inden man begynder at krølle det. Uanset om man skal lave store eller små krøller, er beskyttelsesspray en fordel.  

Disse ting kan øge risikoen for stress

Samfundet har mere fokus på sundhed en det nogensinde før har haft. Ofte forbinder vi begrebet sundhed med idéen om en kost bestående af magert kød, grøntsager og fuldkornsprodukter samt masser af motion. Sundhed handler dog om meget mere end det, og vi glemmer ofte at lægge fokus på hvor vigtigt mental sundhed er for den overordnede sundhed.  

Flere og flere danskere sygemeldes med stress, og må bukke under for det hårde pres som mange danskere føler i dagligdagen. Stress er nådesløs, og er ofte en sygdom som vænner tilbage gentagende gange når først den har fået lov til at tage fat. Den overordnede sundhed afhænger altså i høj grad af den mentale sundhed, og derfor er det vigtigt at der lægges mere fokus på hvad vi kan gøre i hverdagen for også at øge mental sundhed, i kombination med fysisk sundhed.  

Økonomisk usikkerhed og ubalance påvirker dagligdagen 

Har du nogensinde tænkt over hvor stor betydning penge har på din hverdag. Økonomisk usikkerhed og ubalance kan påvirke dig negativt og øge risikoen for stress. Derfor er det vigtigt at man økonomisk sætter sig stabilt og balanceret. På sider som jubii.dk/tjenester/laan/kviklaaan/ kan du læse mere om forskellige typer lån. Dette kan gøre dig klogere på de lån du måske allerede står med, eller på lån du måske i fremtiden har behov for at tage. 

Social mistrivsel aktiverer depressive tendenser 

Gentagende undersøgelser viser at både børn og voksne som mistrives i sociale sammenhænge, er særligt udsatte for mentale lidelser som depression og stress. Mennesker der ikke har sociale arenaer hvor de føler glæde og tryghed, udviser depressive tendenser som både kan føre til stress, depression eller angst – og ofte mere end en lidelse i kombination af hinanden. Oplever du derfor at du i en social sammenhæng ofte mistrives er det måske på tide at få lavet om på hverdagen, og få fjernet dig fra de omgivelser som ikke er positive.  

Sådan får du succes som personlig træner

Der findes en masse personlige trænere i Danmark, som prøver at få succes som selvstændige trænere, så hvordan skiller man sig ud ad mængden og tiltrækker kunder når der er et væld af personlige trænere at vælge imellem? Det kan du gøre på flere måder. Læs med her og bliv inspireret! 

Opret en hjemmeside 

Det er overraskende hvor mange personlige trænere ikke har deres egen hjemmeside, selv de reelt set ejer en enkeltmandsvirksomhed. En hjemmeside kan være med at oplyse om din form for personlige træning, dit arbejde og kunders tilfredshed. Når man som potentiel kunde læse om andre kunders gode oplevelser med dig, er der langt større chance for, at de vil være kunde hos dig. 

Når du opretter en hjemmeside, kan du med fordel besøge minip.dk inden du går i gang for at lære om hvordan du også højner sikkerheden for din hjemmeside. Internettet er et godt sted at være, men det kan også være et sted hvor du kan få stjålet dine oplysninger, hvis ikke du er forsigtig.  

Vær social 

De sociale medier kan også være til stor gavn for dig som personlig træner. Her kan du lægge små videoer op af timerne med dine klienter, vise den gode stemning og klienternes smil under sveden i ansigtet. Mange mennesker er de på sociale medier, så det er en god mulighed for at tiltrække kunder uden stort besvær. 

Find din niche 

Der findes mange personlige trænere som har den samme uddannelse og baggrund. Så det er vigtigt at spørge dig selv: hvad du ind med som andre personlige trænere ikke gør. Det kan være at du fokuserer på en træningsform der ikke er særlig udbredt i Danmark. Har du for eksempel erfaring med kampsport, kan du bruge din viden og erfaring til at tiltrække kunder der gerne vil have en kombination af kampsport og konditionstræning. 

3 gode råd til at få sundere vaner i hverdagen

Sundhed er mange ting. Det handler både om, hvordan man har det fysisk, men også psykisk. Det er ikke altid nemt at finde en facitliste som er ens for alle. Sundhed kan blandt andet handle om, hvordan man spiser, men også, hvordan man håndterer stress. Læs med her.

Man er, hvad man spiser. Det er sikkert noget, som du har hørt før, hvilket der kan være noget om. Hvis man ikke spiser sundt og varieret kan man for eksempel ofte mærke det på sin krop. Hvis man får meget sukker eller usunde ting, så kan man føle sig træt og uoplagt.

En af de ting man kan gøre, hvis man er glad for kage og sukker er for eksempel at prøve at bage sukkerfrie kager. Du kan sagtens lave sjove kager i en sundere version. For eksempel kan du vælge en slags skum eller glaze, som du kan anvende en sprøjtepose til at dekorere med.

Vaneændringer som forsigtigt implementeres

Det tager tid at lave nye vaner. En af de ting man kan gøre for at gøre ugen mere overskueligt, er for eksempel at planlægge nogle ting på forhånd. For eksempel køber det ind, som man skal bruge til ugen. Hvis vaskepulver er på mangellisten, så kan du spare penge ved at købe Ariel vaskemiddel online.

Plusshop.dk er en webshop og fordelsklub, hvor du kan spare mange penge på forskellige varer. Du kan både finde mange varer indenfor personlig pleje, træningsudstyr og ting til boligen.

Ved at planlægge på forhånd, kan du gøre den kommende uge mere overskuelig. Også når det handler om penge, så kan det give lidt mere ro, hvis man kan spare nogle penge. Planlægning, kan for eksempel tage noget tid at vænne sig til, men når man først finder rytmen, så kan det give mere frihed andre steder.

Smid kilo inden sommerferien

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Har vinteren været et par hårde måneder med alt meget usund mad og alt for lidt motion? Og er der kommet et par ekstra kilo på maven, som du gerne vil smide inden sommeren?

Her i denne artikel kommer vi med 5 gode råd til, hvordan du kan lave om på din livsstil og smide et par ekstra kilo. Det kan sagtens lade sig gøre inden sommer. 

5 gode råd til et vægttab

  1. Lev efter en plantebaseret kost

Ved en plantebaseret kost, vil du komme til at spise rigtig mange grøntsager og frugter, og slet ikke noget kød eller mejeriprodukter. Det kan være rigtig hårdt for de fleste danskere. Men det er især ved mejeriprodukter og andre forarbejdede produkter, at du indtager mange kalorier og som du endelig ikke behøver. Prøv at leve efter en plantebaseret kost i en periode og mærk hurtig en forskel. Hvis du gør det rigtigt, vil du hurtig og tydeligt kunne se et vægttab.

  1. Styrketræning og fitness øvelser

Hop en tur ned i fitness eller lav hjemmetræning, hvor du laver forskellige styrke- og fitness øvelser, der styrker kroppens muskler. Hvis du laver squat eller armbøjninger, aktivere du en stor del af kroppens muskler (mange af de store), som sætter godt gang i din fedtforbrænding. Du vil hurtigt se en forskel, hvis du laver en del styrke- og fitness øvelser om ugen. Lav gerne mavebøjninger, da det hjælper dig til at få mere stram og flad mave. Opnår du en lav fedtprocent og har stærke mavemuskler, vil du potentielt kunne opnå en sixpack.

  1. Begynd at cykle lange ture

Cykling er en fantastisk motionsform, hvor du forbrænder mange kalorier pr. kilometer sammenlignet med andre motionsformer, da du anvender de store muskler i kroppen (lårmusklerne). Det sætter gang i din forbrænding! En person med en vægt på 100 kg, der cykler cirka 30 km i normalt tempo, vil forbrænde ca. 1200 kalorier.

  1. Drik masser af vand

Du kan føle dig sulten og tænkte, at du bør nok spise noget. Men måske knurrer maven blot, fordi den mangler vand. At drikke rigeligt med vand (2 L om dagen) er med til at øge din forbrænding og mindske sulten. Brug en drikkedunk og hold øje med, hvor meget du drikker i løbet af dagen.

  1. Køb ikke ind flere gange i ugen (lav en madplan)

Husk på, at det er det, du køber ind, som du spiser derhjemme. Hjemmet skal bestå af sunde ting, når du gerne vil tabe dig. Lav en madplan og handle ikke flere gange om ugen, da det øger risikoen for, at du bliver lækkersulten når du handler og kommer til at købe usunde sager. Hvis du ikke har usunde madevare eller drikkelser i hjemmet, er forudsætningerne for at klare et vægttab større.

3 geniale eksempler på smart teknologi

Med internettets udvikling er ting, vi i gamle dage næppe havde kunnet forestillet os, nu blevet hverdag for rigtigt mange mennesker. Nye og smarte teknologiske opfindelser hjælper os med at klare hverdagens mange opgaver og giver helt nye muligheder. 

I starten af internettets levetid kendte man det mest som en måde at sende elektronisk post, altså e-mails. E-mailen erstattede for mange virksomheder den ellers smarte telefax, og også derhjemme kunne man let og billigt sende breve til slægtninge over hele verden. Her ser vi på tre ting, som den nye teknologi, eller smart technology, om man vil, kan bruges til i dag. 

Hjælp på den smarte måde 

Med ny teknologi er det i dag muligt at få fjernaflæst sit forbrug i hjemmet og selv følge med på sin smartphone. Der er tale om aflæsning af vand, varme, el og gas. Dette er en stor fordel for borgerne, da de herved har større kontrol med og overblik over deres forbrug. Tidligere var oplysningerne om det daglige forbrug utilgængeligt og dermed lukket land for forbrugerne. 

Noget som er godt på vej til at blive en stor trend er styringen af hjemmets installationer med stemmekontrol. Således kan man blot sige ud i rummet “skru ned for lyset”, “sluk fjernsynet” eller “lås hoveddøren” og det sker. Det lyder måske som noget fra en sci-fi film, men ikke desto mindre er det nu virkelighed.  

En særdeles praktisk ting, man kan bruge smart teknologi til, er at fjernstyre varmepumpen i sit sommerhus, hvis man har et sådant. Således kan man, når man kører hjemmefra, tænde for varmen i sommerhuset på sin smartphone, så der er dejligt varmt, når familien ankommer.  

Man kan føle, at det kan blive lige lovligt smart, men udviklingen viser, at mange er glade for alt det nye og oplever at deres dagligdag bliver lettere med ny teknologi. 

Gaveideer og kærlighed online

Internettet er et fedt sted. Der er stort set ingen grænser for, hvad man kan finde og læse på internettet. Det er et oplagt sted at gå hen, hvis man mangler ideer til gaveideer. Mors dag kommer for eksempel hvert år. Mange bruger dagen på at fejre og hylde sin mor. Derfor kan det være ekstra vigtigt at finde den helt rigtige gave. Men det kan være ret svært. 

Det er ofte noget af et projekt at købe gaver. De fleste har jo stort set alt, hvad man skal bruge af materielle ting. Samtidig kan det være vigtigt for en at give en personlig og måske sjov gave. Til mors dag gælder det især om at finde det helt rigtige. Heldigvis er der masser at hjælp at hente på internettet. Hos gavetips.dk finder man guides og forskellige ideer til mange begivenheder. 

Mor skal forkæles på mors dag

Mors dag er en god anledning til at fortælle sin mor, hvor meget man elsker hende. Dette kan selvfølgelig siges på mange måder. Man kan give hende noget, hun ønsker sig eller mangler. Man kan eventuelt bestille en buket blomster med hendes favoritblomster og skrive et sødt brev. Det kommer helt og andeles an på, hvilken person hun er. 

Man kunne også give sin mor en sjov oplevelsesgave. Så kan man lave en mor/datter/søn-dag. Det kan eksempel vis være en spa- og wellnessdag på et fint hotel med morgenmadsbuffet og flotte omgivelser. Man kunne også lave en overraskelsesdag. Så kunne man pakke en lille picnickurv og tage hende med en tur i skoven. Ideerne er uendelige. Der er noget for enhver smag. 

Kviklån – hvad er det?

Har man brug for at vide mere om kviklån, kan man læse mere om det på internettet. Et kviklån er betegnelsen af et lån, som man hurtigt kan tage. Efter man har sendt ansøgningen afsted, kan pengene være på kontoen indenfor meget kort tid. Der stilles ikke de store krav til sikkerhed eller særlige krav.

Dette medvirker, at lånet kan blive rigtig dyrt. Det er noget man bør undersøge grundigt, inden man kaster sig ud i at låne store summer penge online. Hvis det går galt, og man ikke har overblik over sin økonomi, kan det blive rigtig dyrt. 

Kærlighed på internettet

På https://citizen21.dk/ kan man være heldig at finde kærligheden. Mange andre har allerede gjort det. Manden bag hjemmesiden fandt selv kærligheden på nettet. Nu har han skabt hjemmesiden for at kunne hjælpe andre. 

Internettets muligheder

Der er næsten ikke det, der ikke kan klares online. Teknologien har medført mange positive, som såvel negative aspekter. Det er trods alt mest interessant at fokusere på det positive. Det er for eksempel at man lettere end nogensinde før kan finde de seneste nyheder, lige når det passer bedst. 

Læs mere 112 nyheder her for at få de seneste nyheder med. I en travl hverdag kan det være svært at finde tid til at læse de vigtigste nyheder. Politirapporten gør det lettere. De har lige de nyheder, man har brug for. De skriver om alt fra ændringer i lovgivningen til forskellige artikler om skudepisoder og vanvidsbilister. 

Politirapportens hjemmeside

Det er utrolig nemt at finde rundt på politirapportens hjemmeside. Den har et meget simpelt design. Rubrikkerne øverst rummer forskellige kategorier indenfor artiklerne. Derved kan man læse lige det, som man har mest lyst til. Man kan blandt andet læse diverse advarsler. For eksempel hvis der florerer opkald eller beskeder fra svindlere. 

På det sidste har et bestemt nummer ringet rundt til forskellige borgere. Personen angiver at være fra politiet. Personen prøver at få CPR-numre og NemID udleveret fra dem, som svarer på opkaldene. Telefonnummeret kan let associeres til et nummer fra politiet grundet de sidste fire cifre. Politirapporten advarer hermed folk fra at svare dette telefonnummer.

Sundhedsstyrelsens indsats

For at fremme sundhed gør Sundhedsstyrelsen en indsats ved at arrangere forskellige foredrag og temadage. Nogle af disse foredrag er rettet mod de ældre borgere i kommunen. Blandt andet kan man høre om emnet alkohol og dets konsekvenser. Alkohol kan være en svær størrelse. Det er noget som rigtig mange indtager uden de store konsekvenser.

Alkohol og forebyggelse

Dog kan man ved indtagelse af alkohol ende ud i større problemer. Alkohol er afhængighedsskabende og kan på mange måder være en ødelæggende faktor i hverdagen. Med alt i verden findes der ulemper og fordele. Sundhedsstyrelsen sørger for at gennemføre samtaler i jobcentre og forebyggende besøg hjemme hos de ældre borgere.

Dette skal være med til at sikre, at der hurtigt kan handles, hvis alkoholen tager overhånd. Heldigvis findes der en masse hjælp at hente både før og når uheldet med misbrug af alkoholen er ude. Der er mulighed for behandling i kommunen eller på Alkolinjen. Her kan man både få rådgivning og få underrettet familiemedlemmer. 

Dagbladet Struer

Det seneste fra Struer er noget, der også kan findes på internettet. Dagbladet Struer har eksisteret i omkring 140 år. Nu er den blevet en webbaseret avis. Den kommer med lokalstof fra Holstebro, Struer og Lemvig. Den henvender sig således til indbyggere i disse byer. Man kan vælge at abonnere på avisen, hvis man ønsker at være opdateret hver dag. 

Der er tre muligheder, når man vælger at abonnere på Struer Dagbladet. Enten kan man modtage avisen hver eneste dag. Ellers kan man vælge at kun modtage avisen i weekenden. Hvis man er vild med nutidens teknologi og dets muligheder, kan man til fordel vælge e-avisen. Ud over at man modtager selve avisen, får man adgang til forskellige plus-artikler og gamle artikler.