Der findes en masse personlige trænere i Danmark, som prøver at få succes som selvstændige trænere, så hvordan skiller man sig ud ad mængden og tiltrækker kunder når der er et væld af personlige trænere at vælge imellem? Det kan du gøre på flere måder. Læs med her og bliv inspireret!
Opret en hjemmeside
Det er overraskende hvor mange personlige trænere ikke har deres egen hjemmeside, selv de reelt set ejer en enkeltmandsvirksomhed. En hjemmeside kan være med at oplyse om din form for personlige træning, dit arbejde og kunders tilfredshed. Når man som potentiel kunde læse om andre kunders gode oplevelser med dig, er der langt større chance for, at de vil være kunde hos dig.
Når du opretter en hjemmeside, kan du med fordel besøge minip.dk inden du går i gang for at lære om hvordan du også højner sikkerheden for din hjemmeside. Internettet er et godt sted at være, men det kan også være et sted hvor du kan få stjålet dine oplysninger, hvis ikke du er forsigtig.
Vær social
De sociale medier kan også være til stor gavn for dig som personlig træner. Her kan du lægge små videoer op af timerne med dine klienter, vise den gode stemning og klienternes smil under sveden i ansigtet. Mange mennesker er de på sociale medier, så det er en god mulighed for at tiltrække kunder uden stort besvær.
Find din niche
Der findes mange personlige trænere som har den samme uddannelse og baggrund. Så det er vigtigt at spørge dig selv: hvad du ind med som andre personlige trænere ikke gør. Det kan være at du fokuserer på en træningsform der ikke er særlig udbredt i Danmark. Har du for eksempel erfaring med kampsport, kan du bruge din viden og erfaring til at tiltrække kunder der gerne vil have en kombination af kampsport og konditionstræning.